#GEZİ

 
ATATÜRK  ARBORETUMU



  Herkese yeniden merhaba!
 Gezi bloğu yazacağım yazacağım dedim ve sonunda yazdım. Geçtiğimiz ay gittiğim Atatürk Arboretumu'nu tanıtacağım. Ama öncelikle arboretum ne demek ona bi' bakalım. Arboretum, botanik bahçe yani birçok ağacın yetiştiği yerdir. Ben Sarıyer Bahçeköy'deki Atatürk Arboretumu'na gittim. Yol boyunca zaten çok güzel ağaçlar göreceksiniz. İlk girdiğinizde bir süs havuzu var. Daha sonra ağaç müzesiyle karşılaşacaksınız, çeşit çeşit ağaç ve her ağacın altında ağacın adı ve bilgisi var.Gerçekten çok büyüleyici bir ortam değişik hayvanlar, harika kuş sesleri eşliğinde yürüyebileceğiniz yollar var.Tabi gittiğiniz mevsim çok önemli sonbaharda giderseniz turuncu yaprakların hoş görüntüsüyle karşılaşırsınız. Yaz aylarında giderseniz mükemmel nilüferler görebilirsiniz. Arboretumda kocaman bir gölet var ve bu gölet içinde kuğular, su kaplumbağaları ve küçük balıklar var. Gerçekten çok güzel bir görüntüsü var. Dışarıdan yiyecek içecek getirmek yasak onu belirteyim. İçeride bol bol fotoğraf çekeceğiniz yerler var. Zaten çoğu kişinin geliş amacı fotoğraf çekmek etrafta sürekli düğün çekimi vs çekim yapan insanlar göreceksiniz ve sürekli ''bir fotoğrafımı çekebilir misiniz?'' sorusuyla karşılaşacaksınız giderken spor ayakkabı ve rahat kıyafetler  giyinmenizi tavsiye ederim. Giriş ücreti haftasonu, tatil günleri ,hafta içi değişiriyor .










Hafta içi: Öğrenci 2 TL. Normal 5 TL.
Hafta sonu: Öğrenci 5 TL. Normal 15 TL.(düğün, nişan çekimleri için ayrıca ücret alıyorlar)

PAZARTESİ GÜNÜ KAPALIDIR!


Ziyaret Saatleri İse: Yazın: 08:30 – 20:00 — Kışın: 08:30 – 17:00 Arasıdır.
Motosiklet, bisiklet ve evcil hayvanların buraya girmesi yasaktır.

Yorumlar

  1. Tesekkur ederim keyifli okumalar

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzel bir yer insanın buradan ayrılası gelmez 🤗. Manzara güzel anlatım güzel 😊. Bu güzel paylaşım için çok teşekkür ederim emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Estağfurullah ben de kendi çapımda bir şeyler yazmaya çalışıyorum işte =). Sizin yazılarınız da çok güzel. Ahh ne kadar isterdim, böyle her yeri yemyeşil, kuş cıvıltılarıyla dolu yerleri çok severim. Sanırım burası İstanbul da ben ise İzmir'deyim. Ama inşallah bir gün yolum düşer ve görmek nasip olur =). Bu arada artık bloğunuzun 3. Takipçisiyim =) güzel paylaşımlarda görüşmek dileğimle sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tesekkur ederim çok naziksiniz inşallah bir gün olur şuan mobilim ama akşam bende sizin takipciniz olucam

      Sil
  4. Ben ışık hızıyla anca gelebildim :) En güzel yerlerden birisi Fotograflar şahane :)

    YanıtlaSil
  5. Hangi hızla istiyorsan ((:

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir yazı hep merak etmişimdir orayı, haftasonu normal ücret biraz pahalıymış ama olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu mevsimde yolları daha bi güzelleşir sararmış yaprakları seviyorsanız vaktiniz olduğu bir gün uğrayın derim (:

      Sil
  7. Çok güzel bir gezi yazısı olmuş.
    Genellikle gezi yazılarını çok ilgi çekici bulmuyordum ama sanıyorum anlatım kaynaklıymış :) Anlatımınız çok akıcıydı. Umuyorum gezi yazılarınıza devam edersiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fırsat buldukça yazmak istiyorum. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim (: dünya dönüyorsa sizin gibi güzel insanların hatrına dönüyor.

      Sil

Yorum Gönder